Miro atrás y parece que
fue ayer cuando Frank Secich me hablaba de su nueva banda. Siete años han
pasado desde entonces y mi vida corre, desde entonces, paralela a la carrera de
los Poets, como esa teoría matemática en donde dos líneas pueden llegar al infinito sin encontrarse, siete años de
emociones, sensaciones y sin sabores, ¡como no!, a los que Frank, John, Pete y Terry pusieron
un punto de partida sin saberlo. El cuarteto entrega un cuarto disco de la mano
del sello que apostó por ellos con un puñado de canciones que poco tienen que
ver con las bandas que nos robaron el corazón cuando nuestra adolescencia se
correspondía con la edad física que teníamos. Lo que encontramos en este
“American stroboscope” son simplemente canciones y me atrevería a decir que quizás
las mejores canciones que estos “chicos” han firmado como Deadbeats Poets. El
conjunto del disco es brillante desde el comienzo hasta cuando pulsas el off
del reproductor y te paras a analizar lo que has escuchado. Sigo convencido de
que Mr Secich es un gran compositor, lo dejó claro en el “Disconected” de Stiv
Bators y lo corrobora en cada nuevo disco de ésta, su banda, mientras que las
composiciones de Terry son menos directas pero más complejas en su estructura.
Precisamente es una canción de Terry la que abre este disco “Throw the burms
out” en donde la guitarras de Pete (Infidels) hacen un trabajo de libro
pivotando del rock mas rocoso a la psicodelia mas infinita, mientras la banda lima
asperezas con los coros, el ritmo tribal de la batería viste al “I understand
alright” una de las composiciones de Frank con Peter
mostrando la enseñanzas de George Harrison a la guitarra. “Jennyburg Hill” es
uno de esos temas que cuando lo escuche en maqueta me pareció sublime,
uno de esos lugares que te gustaría visitar para meterte en la piel del
compositor mientras le bombardeas a preguntas “ I'm
going to go back to Jennyburg Hill/In my mind with you on a Saturday afternoon
/Maybe in March or better May still/Just once for a good laugh like we used to
do…..”. La sorpresa llega con la firma de John Koury en el tema “2000 miles away from
you” rock and roll americano sin tapujos, el ritmo cuadriculado de “Who’s
hieronymus Bosch & why is he saying these terrible things about me?” vuelve
a ser la base para dejar a Drivere explayarse con las seis cuerdas . El
clasicismo, usurpador de corazones que practicaron Buddy Holly, Bobby Fuller o
los Everly Brothers puesto al día en la escuela de pop, beat y rock
and roll a partes iguales en la vida de Frank que lleva por título “A
personal business matter” con la capacidad de hacer de la simplicidad una gran canción.
Cerrando uno de los temas que mas me gusta de los que ha firmado Terry Hartman
“Down with the lonely boys”, canción que con el apoyo de una compañía fuerte
llegaría al estatus de clásico a la altura de los inolvidables Cars o Cheap
Trick. Desde luego mi disco favorito de estos veteranos. (Oscarkotj-2012)
1 comentario:
Deadbeat Poets - American Stroboscope (Detective Pop Cd)
I look back and it seems like yesterday when Frank Secich me about his new band. Seven years have passed since then and my life is, since then, running parallel to the Poets, as the mathematical theory where two lines can reach infinity without encountering seven years of emotions, feelings and no flavors, as !, which Frank, John, Pete and Terry got a starting point unknowingly. The quartet delivers a fourth disc of the hand you bet seal them with a handful of songs that have little to do with the bands that stole our hearts when our teens matched the physical age we had. What we find in this "American stroboscope" are just songs and I would say that perhaps the best songs that these "kids" have signed on as Deadbeats Poets. The whole album is brilliant from start to when you push the player off and you stop and analyze what you've heard. I remain convinced that Mr Secich is a great composer, made this clear in the "disconected" Stiv Bators and corroborated each new release of this, his band, while Terry compositions are less direct but more complex in structure . Precisely Terry is a song that opens the album "Throw the Burms out" where the guitars of Pete (Infidels) make a book work pivoting rockier rock to psychedelia more infinite, while the band lima fences with choirs, tribal rhythm battery wears the "I understand alright" one of the compositions of Frank with Peter showing the teachings of George Harrison on guitar. "Jennyburg Hill" is one of those songs that when you listen to me seemed sublime model, one of those places you would like to visit to get into the skin of the composer while bombard him with questions "I'm going to go back to Jennyburg Hill / In my mind with you on a Saturday afternoon / Maybe in March or May better still / Just once for a good laugh like we used to do ..... ". The surprise comes with the signature of John Koury on " 2000 miles away from you "American rock'n'roll openly, rhythm grid of" Who's Hieronymus Bosch & why is he saying These horrible things about me? "is again the basis for elaborate Drivere leave with six strings. Classicism, usurper of hearts who practiced Buddy Holly, Bobby Fuller and the Everly Brothers caught up in the school of pop, rock and roll beat and equally in Frank's life entitled "A personal business matter" with the ability to make simplicity a great song. Closing one of the topics I like most of those who have signed Terry Hartman "Down with the lonely boys", a song that is supported by a strong company reach the classic status up to the unforgettable Cars and Cheap Trick. Of course my favorite record of these veterans. (Oscarkotj-2012)
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